A tőzsdetanonc - avagy, az út a sikerhez!

A tőzsdetanonc - avagy, az út a sikerhez!

Mit is csinálunk mi?

2018. november 18. - ratkaiadambence

Ha tőzsdével foglalkoznátok, mit mondanátok? Mit is csináltok Ti valójában? Piros és zöld gyertyákat nézegettek egész nap? Vonalakat húzva elemeztek, számolgattok? Részvényeket adtok-vesztek? Spekulaltok? Hm.. Túl sok mindent csinálunk mi ott, még is mi a legjellemzőbb? Mik vagyunk mi? Egy szóban..: 

Kockázatkezelők. 

Első és második napunk Gáli Viktor "Lépj a piacra!" tőzsde képzésén. Nyilván siettem és még az épületet se találtam, hol kell bejutni a Hattyúházba. Megzavart az a kis bár alul mondjuk azt. Épp időre csusszantam be. Hála Dominak, aki végig update-olt, hogy még nincs nagy gond, de siessek. Első képzési napunkon rentgeteg alapot vettünk át, hogy átlássuk mivel is van dolgunk. Viktor készitett ki egy kis pogácsát, üditőt és vizet, hogy rendben tudjunk koncentrálni. Sok-sok információ volt már a fejemben a tőzsdével kapcsolatban, de nem volt még ilyen részletesen átbeszélve és leltározva. Alapok alatt tényleg az alapokat értem. Vissza mentünk a tojásig és eljutottunk egészen a keltetésig. Nem rizsáznék a fogalmakról még ugyan igy, ezért belevágok a legérdekesebb dologba, a stratégiákba. Viktor éveket töltött el azzal, hogy a megfelelő időben, a megfelelő irányba belépve és kilépve tudjon sikereket és hozamot elérni részvényárak spekulálásával. Megismerhettük a fix stratégiáit, amiket napi szinten használ. Meg kell mondjam, a rentgeteg adat és definició után úgygondoltam, hogy semmit nem fogok belőluk érteni, de ez óvodásoknak is megtanitható pénzkeresési lehetőség. "Valami minél egyszerűbb, annál kevesebb a hibafaktor" - Viktor mondta már ezt párszor, de most értettem meg. Néhány lépést kell csak figyelni és egész szép beérési aránnyal rendelkező poziciókat tudsz nyitni. Ebédelni a Jégteraszra járunk, ahol megy a kapcsolatépités, mindenki nagyon barátságos, igazi családi hangulat van. Készitettünk demo számlákat és a gyakorlás elindult. 

Első és második napunk Gáli Viktor "Urald a piacot!" tőzsde képzésén. Nem telt el több mint egy hónap, már-már barátokra leltünk egymás között a kiválasztottakkal és Viktorral. Otthonról gyakoroltunk, Viktor konzultációkat tartva segitett nekünk haladni. Imádtam a kakaós csigát. Második képzésünkön már egy kisebb tudással és tapasztalattal érkeztem. Megint elkapott az " I got this!" feeling és csak úgy uraltam az új információkat. Éheztem rá, úgy őszintén. Mindent értettem, minden adat stimmelt, a chart-ot is sikerült leolvasnom, végre átjött minden. Megtanultuk, hogyan is kell használni az Elliot hullámot, a Fibot és még több tiz másik stratégiát. Imádtam. Reggel még egy közös kereskedéssel is inditottunk. De a legfőbb amit Viktor megtanitott nekünk az az, hogy hogyan is kell felfogni a kereskedést. Az biztos, hogy nem fogunk mindig nyerni, a piacnak vissza kell adni néha. Az biztos, hogy néha elkap az érzés, hogy majd tudjuk merrre megy az árfolyam.. na ilyen nem lesz. Ezért kellenek az "EXIT" stratégiák, a stoppok használata és a szabályok betartása. Risk managament. Első nap Viktor előttünk keresett pénzt, második nap viszont az árfolyam megtréfált és bukott. Rezennés mentes arcal folytatta a szemináriumot. Tudom mit gondoltok, biztos csak jó szinesz, kinek ne fájna ha pénzt veszit. Hát rosszul gondoljátok. Még örült is neki, hiszen eddig csak nyert az elmúlt napokba, és amikor jön egy bukó, az egy újabb plusszos nap kezdete. Csak egy nap a tőzsdén. Száz százalékos profitálás efajta kereskedésben nem létezik. Tanultunk devizáokon kereskedni, DAX-on, FOOTSIE-n, NASDAQ-n, sőt még a nagy arany stratégiáját is megtanulhattuk. Tőzsdei magatartást, pozició épitést és menedzselést, kilépő stratégiákat, mint a "pozició porlasztás" és számos más hasznos tudást szivhattunk magunkba a képzésén. Nagyon örülök, hogy részt vehettem rajta és tűkön ülve várom az utolsó nagy szemináriumunkat. Addig is napi szinten a gép előtt gyakorlok, ugyesen épitem a kis számlámat. Akármennyire is nem szerettem soha szabályok között élni, itt annál inkább szükséges és sikeres kereskedővé válhatok. Akarom mondani, sikeres kockázatkezelővé. 

A való életben 2+2= 4. A tőzsdén kockázat nélkül nem kapod meg ezt az eredményt, igy a mi gondolkodásunk szerint csak úgy juthatsz hozzá a kivánt célhoz, ha a következőképp számolsz: 5-1= 4. Érted már? Ez a tőzsde.

A bejegyzés trackback címe:

https://tozsdetanonc.blog.hu/api/trackback/id/tr8814379042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása